“Aizveram acis, noduram galvu un mēģinām aizskaitīt līdz trīspadsmit,” ar šādu izaicinājumu tika uzsākta trešā no četrām sestdienām, kad Gulbenes mākslas skolā projekta “13 Mūsējie” ietvaros ieradās absolventi-jaunie mākslinieki Beāte Medne, Ilze Medne un Armīns Maslovskis.
Projekts “13 Mūsējie” ir par mākslas skolas absolventu-jauno mākslinieku un par mākslas skolas pašreizējo audzēkņu savstarpējo sinerģiju. Vienkāršojot visa 2014./2015. mācību gada ietvaros paveikto, mākslas skolas absolventi dalās dažādās praksēs un pieredzēs radošo darbnīcu veidā ar mākslas skolas audzēkņiem. Savukārt viens no mūsējiem – absolvents Dagnis Sloģis – jau kopš projekta sākuma “būvē” mākslas skolas mājaslapu, kas būs gatava līdz ar projekta noslēgumu šā gada martā.
Aizgājušajā nedēļas nogalē apģērba dizaina un modes vēsmu mākslas skolā ar savu darbnīcu ienesa Beāte. Iedrošinot darbnīcu dalībnieces ar savām skicēm, Beāte mudināja domāt par ideju ar konkrētas tēmas – Gulbenes simbola gulbja – palīdzību. Radošās darbnīcas ietvaros Gulbenes mākslas skolas audzēknes apģērba 13 lelles, radot potenciālos vietējās basketbola komandas vai Gulbenes novada “Gada balva kultūrā 2014” tērpus.
Savukārt Ilze kopā ar savu grupu kausēja trīspadsmit krāsas katra darbnīcas dalībnieka individuālajos darbos. Ar izsistiem korķiem un dīvaina ķīmiskā sastāva krītiņiem, kas, lai arī bija sestdiena un četrpadsmitais datums, kā trīspadsmitā datuma piektdienā, negribēja kust. Tomēr darbnīca rezultējās ar eksperimentālu sajūtu par vienotu tēmu. Izvērtējot dienu, darbnīcu dalībnieki Edžus un Sintija norādīja, ka sestdienas četras krītiņu kausēšanas darbnīcas stundas bija “dzeltenas”. Edžus gadījumā tāpēc, ka jautri, savukārt Sintijai dzeltenā krāsa esot izglābusi viņas “kušanas” darbu.
Bet Armīns mērķtiecīgi un aizraujoši deva iespēju izzināt katram sevi un grupu kopumā ar improvizācijas teātra palīdzību. Izmantojot gudri izvēlētas neformālās izglītības metodes, Armīna grupai izdevās izveidot lielisku atmosfēru. Pēc iesildīšanās mākslas skolas audzēkņi sāka izspēlēt konkrētas improvizācijas teātra metodes, vienu no tām fiksējot arī videoformā. Dienas izvērtējumā dalībniece Madara atzina, ka sākumā bijis grūti un mulsinoši, bet tad, “kad vairāk sākām savstarpēji uzticēties, kļuva vieglāk un tad jau aizgāja”.
Jau ziņojām, ka pirmā projekta 2014./2015. mācību gada daļā ar foto-kolāž-robota eksperimentiem, Gulbenes māju ar 13.numuru izziņu caur audio un video medijiem, kā arī ar režijas pamatu iepazīšanu, veidojot storyboard mākslas skolā pabija absolventi Artūris Lācis, Linda Konone un Monta Gāgane. Savukārt Jurģa Volodina, Rūtas Dimdiņas un Gunāra Rītiņa vadībā otrā darbnīcu reize tika aizvadīta arhitektūras un mudinājuma pievērst uzmanību vietējai pilsētvidei; latviešu gleznotāju iepazīšanas un ar diapozitīvu otrās dzīves gaismas ķermeņos zīmē.
Aprakstītās aktivitātes noris Gulbenes Mākslas skolas projekta “13 Mūsējie” ietvaros, ko finansiāli atbalsta Valsts kultūrkapitāla fonds.
- Beāte Medne– Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas apģērbu dizaina programmas studente.
- Ilze Medne– LMA Vizuālās mākslas nodaļas, Glezniecības apakšnozares maģistratūras un LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes bakalaura studente.
- Armīns Maslovskis– Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas (RISEBA), Audiovizuālās mediju mākslas studiju
©Gulbenes Mākslas skola